Kişisel Satış Nedir?
Kişisel
satış, bir satış elemanının belirli bir müşteri ile uyum sağlaması ve büyümesi
için bireysel çabalarını içeren bir satış yaklaşımıdır. Bazen
kişiselleştirilmiş satış olarak anılan fikir, müşteriyi tanımak, ihtiyaçlarını
değerlendirmek ve satış sürecini müşterinin özel ihtiyaçlarına cevap verecek
şekilde uyarlamaktır. Bu yaklaşımın arkasındaki fikir, kredi kartı
başvurusu world
satışın, müşterinin, satış elemanının sunması gereken ürün
veya hizmetlerin kullanımı ile hedeflerine ulaşmasına yardımcı olma aracı
olarak sunulmasıdır.
Kişisel satış süreci, kitle pazarlaması gibi başka yollarla
satış elde etmeye çalışmaktan çok farklıdır. Bu tip bir satış tekniğiyle,
birebir müşteriyle bire bir temasa geçmek esastır. Bunu yapmak, müşterinin
ürünü bir yüzle ilişkilendirme şansına sahip olduğu bir durum yaratır. Eğer bu
yüze bağlı hissedilirse ve satış elemanının gerçekten ihtiyaç duyulan ve sadece
satış yapmakla kalmayıp ürün seçiminde yardımcı olmak istediğine dair bir hissi
varsa, iki taraf arasında güvenin tesis edilmesi olasılığı artar. Sonuç olarak,
satış elemanı genellikle müşteri için özellik ve fiyatlandırma açısından önemli
olan önemli ipuçları toplayabilir ve müşterinin gerçekten istediğini sağlayan
ürünleri tartışmaya odaklanabilir.
Çoğunlukla, kişisel satış süreci hem satış elemanının hem de
tüketicinin keşfine yol açabilir. Tartışma, tüketicinin belirli bir görevi
yerine getirmek için ne gerektiğini düşündüğünü ifade etmesiyle başlayabilirken,
devam eden tartışmalar belirtilen ihtiyaçlarla ilgili diğer faktörleri
tanımlayabilir ve ayrıca satış görevlisinin sunduğu ürünle de karşılanabilir.
Örneğin, potansiyel müşteri ile konferans görüşmesi hizmetleri tartışılırken,
satış elemanı, müşterinin sesli konferans ile birlikte web konferansı
kullanarak genel iletişim sürecini geliştirebileceğini de keşfedebilir. Satış
elemanının müşteriye bunun nasıl verimli bir şekilde yapılabileceğini ve
tüketicinin bütçesi dahilinde olan bir maliyetle olabileceğini varsayarsak,
müşterinin ürün kombinasyonunu denemesini ve beğenmesini çok iyi bir şans
vardır. Daha sonra, müşteri satış görevlisine ve bu hizmetleri sağlayan şirkete
daha güçlü bir sadakat hisseder ve diğer iletişim fırsatları ortaya çıktıkça
daha fazla soru sorma olasılığı daha yüksektir.
Kişisel
satışla, her bir müşteri tarafından belirlenen sınırlara uymak önemlidir.
Bazıları neredeyse bir arkadaşla konuşmak gibi hoş bir yaklaşımdır. Diğerleri
açık kredi kartı
başvurusu worldve dürüst bir yaklaşımı
tercih eder, ancak biraz daha resmi kalır. Bir müşteriyi Bay veya Bayan olarak
nitelendirmeyi tercih ettiği zaman bir müşteri adıyla aramak gibi bazı
sınırlamalarda bile bu sınırların ihlal edilmesi, kişisel bir satış
bağlantısının oluşturulmasını zayıflatabilir ve böylece herhangi bir satış
olanağı sınırlayabilir. bu müşteriye iyi veya servis.
Bunları da beğenebilirsin
Yorumlar
Yorum Gönder