İş İletişimi Yedi C Nedir?



İşletme, ister bireyler ister gruplar arasında olsun, sözlü ve yazılı bilgi aktarımına büyük ölçüde dayanır. Yedi C’li iş iletişimi, bir kişinin kendi yaşıtları, denetçileri ve müşterileri ile nasıl iletişim kurması gerektiğini detaylandıran yedi kelimenin bir listesidir. Bir kişinin iletmesi gereken bilgi türünü üç ayrıntı - “somut”, “doğru” ve “tamam” dır. Kalan dört kelime, kredi kartı başvurusu world
bir kişinin bu bilgiyi nasıl iletmesi gerektiği ile ilgilidir - “açık”, “tutarlı”, “özlü, ”Ve“ kibar ”. Ancak son terim de“ düşünceli ”olarak tanımlanabilir.

Bir kişinin veya şirketin sunduğu veya ifade ettiği bilgi türü, iş iletişimi söz konusu olduğunda son derece önemlidir ve bu konuyla ilgili yedi C'den ikisi “somut” ve “doğru” terimleridir. Bir kişi ya da şirket, figüratif olmayan bir terminolojiye dayanmak yerine, her zaman belirli kelimeleri, fikirleri ve örnekleri kullanarak, başkalarının ne söylediğine dair sağlam bir anlayış sağlamalıdır. Net bir resim kadar önemli olan doğrudur. Yedi C’li iş iletişimindeki bu terim, kişinin gerçekleri her zaman kontrol etmesi gerektiğini ve tüm yazılı iletişimin doğru yazım, terminoloji ve dilbilgisi kullanarak sunulduğundan emin olmasını önermektedir.

Somut ve doğru bir sözlü veya yazılı iletişim sağlamaya ek olarak, bir kişi her zaman tam bilgi sağlamayı amaçlamalıdır. Yazılı bir belgeyi göndermeden veya sözlü bir sunum yapmadan önce, yedi C’li iş iletişiminde “tamamlandı” terimi, başka bir kişinin veya grubun bilmesi gereken her şeyin sağlandığından emin olmak için bir hatırlatmadır. Örneğin, talepte bulunan kişi toplantı için bir tarih, saat ve yer sağlamadığı sürece, bir kişinin bir toplantıya katılma talebi tamamlanmaz.

“Net” ve “tutarlı” terimleri, ne kadar ve ne tür bilgilerin aktarıldığını ifade eder. Yedi C’li iş iletişimine göre, borsalar her zaman açık olmalı ve alıcı kişi asla kafasını karıştırmamalı veya tam olarak ne demek istediğini merak etmemelidir. Buna ek olarak, yazılı ve sözlü iletişim de tutarlı olmalıdır. Bu iki C'nin doğası benzer olsa da, tutarlı olması genellikle iki veya daha fazla fikrin birleştirildiği durumları ifade eder. Bu terim, sadece ilgili fikirlerin bir araya getirilmesi gerektiğini ve mantıklı bir anlam kazandıracak şekilde sunulmalıdır.

Yedi C’li iş iletişimi yardımının bir kişiyi bol miktarda bilgi vermesi için hatırlatmakta olmasına rağmen, aynı zamanda bir kişinin özlü olmasını gerektirir. İş yazışmaları ve sohbetler esas olarak verileri ileri ve geri aktarmakla ilgili olduğundan, bireyin gereksiz detayları aktarmasıyla zaman almaması önemlidir. İletişimi özlü ve açık tutmak, tam ve açık olmakla birlikte, esastır.

Belki de yedi C’den en önemlilerinden biri “kibar” veya “düşünceli” terimidir ve aktarılan bilginin türü veya kalitesiyle çok az ilgili olan tek şeydir. İnsanların ve şirketlerin birbirleriyle iletişim kurma şekli, işin içinde yer alan ilişkilerin türünü belirleyen temel faktörlerden biridir. Her bir mübadeleyi kibar ve nazik bir şekilde tutmak, ne kadar kısa olursa olsun, cepten kredi kartı başvurusu
düşüncelerini ve fikirlerini şefkatli ve düşünceli bir şekilde iletmek, bu ilişkileri geliştirmek ve sürdürmek ve dolayısıyla iş başarısını sağlamak için gereklidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Faaliyet Alanı Nedir?

Atama Planlaması Nedir?