İş İletişimi Yedi C Nedir?
İşletme,
ister bireyler ister gruplar arasında olsun, sözlü ve yazılı bilgi aktarımına
büyük ölçüde dayanır. Yedi C’li iş iletişimi, bir kişinin kendi yaşıtları,
denetçileri ve müşterileri ile nasıl iletişim kurması gerektiğini detaylandıran
yedi kelimenin bir listesidir. Bir kişinin iletmesi gereken bilgi türünü üç
ayrıntı - “somut”, “doğru” ve “tamam” dır. Kalan dört kelime, kredi kartı
başvurusu world
bir kişinin bu bilgiyi nasıl iletmesi gerektiği ile
ilgilidir - “açık”, “tutarlı”, “özlü, ”Ve“ kibar ”. Ancak son terim de“
düşünceli ”olarak tanımlanabilir.
Bir kişinin veya şirketin sunduğu veya ifade ettiği bilgi
türü, iş iletişimi söz konusu olduğunda son derece önemlidir ve bu konuyla
ilgili yedi C'den ikisi “somut” ve “doğru” terimleridir. Bir kişi ya da şirket,
figüratif olmayan bir terminolojiye dayanmak yerine, her zaman belirli
kelimeleri, fikirleri ve örnekleri kullanarak, başkalarının ne söylediğine dair
sağlam bir anlayış sağlamalıdır. Net bir resim kadar önemli olan doğrudur. Yedi
C’li iş iletişimindeki bu terim, kişinin gerçekleri her zaman kontrol etmesi
gerektiğini ve tüm yazılı iletişimin doğru yazım, terminoloji ve dilbilgisi
kullanarak sunulduğundan emin olmasını önermektedir.
Somut ve doğru bir sözlü veya yazılı iletişim sağlamaya ek
olarak, bir kişi her zaman tam bilgi sağlamayı amaçlamalıdır. Yazılı bir
belgeyi göndermeden veya sözlü bir sunum yapmadan önce, yedi C’li iş
iletişiminde “tamamlandı” terimi, başka bir kişinin veya grubun bilmesi gereken
her şeyin sağlandığından emin olmak için bir hatırlatmadır. Örneğin, talepte
bulunan kişi toplantı için bir tarih, saat ve yer sağlamadığı sürece, bir
kişinin bir toplantıya katılma talebi tamamlanmaz.
“Net” ve “tutarlı” terimleri, ne kadar ve ne tür bilgilerin
aktarıldığını ifade eder. Yedi C’li iş iletişimine göre, borsalar her zaman
açık olmalı ve alıcı kişi asla kafasını karıştırmamalı veya tam olarak ne demek
istediğini merak etmemelidir. Buna ek olarak, yazılı ve sözlü iletişim de
tutarlı olmalıdır. Bu iki C'nin doğası benzer olsa da, tutarlı olması
genellikle iki veya daha fazla fikrin birleştirildiği durumları ifade eder. Bu
terim, sadece ilgili fikirlerin bir araya getirilmesi gerektiğini ve mantıklı
bir anlam kazandıracak şekilde sunulmalıdır.
Yedi C’li iş iletişimi yardımının bir kişiyi bol miktarda
bilgi vermesi için hatırlatmakta olmasına rağmen, aynı zamanda bir kişinin özlü
olmasını gerektirir. İş yazışmaları ve sohbetler esas olarak verileri ileri ve
geri aktarmakla ilgili olduğundan, bireyin gereksiz detayları aktarmasıyla
zaman almaması önemlidir. İletişimi özlü ve açık tutmak, tam ve açık olmakla
birlikte, esastır.
Belki de
yedi C’den en önemlilerinden biri “kibar” veya “düşünceli” terimidir ve
aktarılan bilginin türü veya kalitesiyle çok az ilgili olan tek şeydir.
İnsanların ve şirketlerin birbirleriyle iletişim kurma şekli, işin içinde yer
alan ilişkilerin türünü belirleyen temel faktörlerden biridir. Her bir
mübadeleyi kibar ve nazik bir şekilde tutmak, ne kadar kısa olursa olsun, cepten kredi
kartı başvurusu
düşüncelerini ve fikirlerini şefkatli
ve düşünceli bir şekilde iletmek, bu ilişkileri geliştirmek ve sürdürmek ve
dolayısıyla iş başarısını sağlamak için gereklidir.
Yorumlar
Yorum Gönder