İş Planı ile Acil Durum Planı Arasındaki Fark Nedir?



Bir iş planı ile beklenmedik durum planı arasındaki fark, bir işletmenin bir iş kurma yol haritası olması, ikincisinin bir felaketten sonra bir işin devam edebilmesini sağlamaktır. Afetler yangın, hırsızlık, büyük hava olayları veya iş saldırılarını içerebilir. Girişimciler tipik olarak iş planlarının kullanıcılarıdır, birkaç yıldan beri kurulmuş olan şirketler ise bir acil durum planına ihtiyaç kredi kartı başvurusu world
duyacaktır. Bunlar bir iş planı ile bir acil durum planı arasındaki en yaygın farklardır.

Bir iş planı yazmak genellikle bir işe başlamak için ilk adımdır. Bölümler şunları içerir: iş için genel fikir, mal veya hizmet üretmek için bir yer ve malzeme bulmak için gerekli adımlar, ayrıntılı finansal ihtiyaçlar, bir pazarlama planı ve diğer bilgi parçaları. İş planı ve acil durum planı bazı bölümlerde çakışabilirken, çoğu zaman iki tamamen farklı belge olacaktır. Girişimciler genellikle, yeni iş girişiminin ilk aylarda ve operasyon yıllarında mücadele etmesi durumunda hangi eylemlerin gerçekleştirileceği hakkında bilgi veren bir acil durum planı yaparlar. Bankalar, borç verenler ve yatırımcılar tipik olarak iş planlarının birincil kullanıcılarıdır. Bu gruplar, iş dünyasının büyümesinden bir yatırım yapma umuduyla yeni işletmeler için borç vermeyi planlıyorlar. Sonuç olarak, iş planı ve acil durum planı, iş büyüklüğü arttıkça birlikte büyüyebilir ve birbirine bağlanabilir.

Acil durum planları, dahili kullanıcılar tarafından kullanım için odaklı bilgiler sağlar. Mülk sahipleri, yöneticiler ve denetçiler genellikle işin ana aksaklıklarında rehberlik için acil durum planına ihtiyaç duyarlar. Büyük veya köklü şirketler, genel kurumsal yönetim stratejilerine bir iş planı ve acil durum planı ekleyebilir. Halka açık şirketler, yatırımcıları şirketin doğal ya da insan kaynaklı afetler ya da plansız olaylar için hazırlıklı olmayacağını temin etmek için bu planlara ihtiyaç duyacaktır. Kredi verenler, petrol, madencilik veya nakliye şirketleri gibi tehlikeli veya kararsız ortamlarda faaliyet gösteren şirketler için de bu planlara ihtiyaç duyabilirler, çünkü bu işletmeler kesintiye daha yatkındır.

Bir iş planı ve bir acil durum planı yazmak, sahiplerin ve yöneticilerin planlanan iş operasyonlarındaki zayıflıkları ortaya çıkarmasına yardımcı olacaktır. Şirketler,cepten kredi kartı başvurusu
büyük bir aksaklık sırasında normal çalışma prosedürlerine devam edemezlerse operasyonları değiştirmeleri gerektiğini belirleyebilir. Bazı durumlarda, planlar sadece budur - planlar - ve bir anın bildirisinde değiştirilmesi veya atılması gerekebilir. Şirketler öngörülemeyen tüm olaylara yönelik olarak mevcut durumlara sahip olamayabilirler. Bazen, önceden plana yazılmayan değişiklikler gerekir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Faaliyet Alanı Nedir?

İş İletişimi Yedi C Nedir?

Atama Planlaması Nedir?