İş Planı ile Acil Durum Planı Arasındaki Fark Nedir?
Bir iş planı
ile beklenmedik durum planı arasındaki fark, bir işletmenin bir iş kurma yol
haritası olması, ikincisinin bir felaketten sonra bir işin devam edebilmesini
sağlamaktır. Afetler yangın, hırsızlık, büyük hava olayları veya iş
saldırılarını içerebilir. Girişimciler tipik olarak iş planlarının
kullanıcılarıdır, birkaç yıldan beri kurulmuş olan şirketler ise bir acil durum
planına ihtiyaç kredi kartı
başvurusu world
duyacaktır. Bunlar bir iş planı ile bir acil durum planı
arasındaki en yaygın farklardır.
Bir iş planı yazmak genellikle bir işe başlamak için ilk
adımdır. Bölümler şunları içerir: iş için genel fikir, mal veya hizmet üretmek
için bir yer ve malzeme bulmak için gerekli adımlar, ayrıntılı finansal
ihtiyaçlar, bir pazarlama planı ve diğer bilgi parçaları. İş planı ve acil
durum planı bazı bölümlerde çakışabilirken, çoğu zaman iki tamamen farklı belge
olacaktır. Girişimciler genellikle, yeni iş girişiminin ilk aylarda ve operasyon
yıllarında mücadele etmesi durumunda hangi eylemlerin gerçekleştirileceği
hakkında bilgi veren bir acil durum planı yaparlar. Bankalar, borç verenler ve
yatırımcılar tipik olarak iş planlarının birincil kullanıcılarıdır. Bu gruplar,
iş dünyasının büyümesinden bir yatırım yapma umuduyla yeni işletmeler için borç
vermeyi planlıyorlar. Sonuç olarak, iş planı ve acil durum planı, iş büyüklüğü
arttıkça birlikte büyüyebilir ve birbirine bağlanabilir.
Acil durum planları, dahili kullanıcılar tarafından kullanım
için odaklı bilgiler sağlar. Mülk sahipleri, yöneticiler ve denetçiler
genellikle işin ana aksaklıklarında rehberlik için acil durum planına ihtiyaç
duyarlar. Büyük veya köklü şirketler, genel kurumsal yönetim stratejilerine bir
iş planı ve acil durum planı ekleyebilir. Halka açık şirketler, yatırımcıları
şirketin doğal ya da insan kaynaklı afetler ya da plansız olaylar için
hazırlıklı olmayacağını temin etmek için bu planlara ihtiyaç duyacaktır. Kredi
verenler, petrol, madencilik veya nakliye şirketleri gibi tehlikeli veya
kararsız ortamlarda faaliyet gösteren şirketler için de bu planlara ihtiyaç
duyabilirler, çünkü bu işletmeler kesintiye daha yatkındır.
Bir iş planı
ve bir acil durum planı yazmak, sahiplerin ve yöneticilerin planlanan iş
operasyonlarındaki zayıflıkları ortaya çıkarmasına yardımcı olacaktır.
Şirketler,cepten kredi
kartı başvurusu
büyük bir aksaklık sırasında normal
çalışma prosedürlerine devam edemezlerse operasyonları değiştirmeleri
gerektiğini belirleyebilir. Bazı durumlarda, planlar sadece budur - planlar -
ve bir anın bildirisinde değiştirilmesi veya atılması gerekebilir. Şirketler
öngörülemeyen tüm olaylara yönelik olarak mevcut durumlara sahip
olamayabilirler. Bazen, önceden plana yazılmayan değişiklikler gerekir.
Yorumlar
Yorum Gönder