Farklı Değişim Yönetimi Teknikleri nelerdir?
Değişim
yönetimi teknikleri, bir organizasyonun iş performansını ve çalışan moralini
olumsuz etkileyecek şekilde değiştirmeyi planlamasına yardımcı olur. Değişim
yönetimi tekniklerinin uygulanması, değişimin bir sonucu olarak ortaya çıkan
herhangi bir kaygıyı ele alırken değişimin sorunsuz bir şekilde yapılması için
tasarlanan taktiklerin bir kombinasyonunu içerir. Değişim yönetiminde
kullanılan teknikler, değişim için bina desteğini, kurumun değişimi ne kadar
hızlı yaptığını yönetmeyi ve değişime karşı dirençle başa çıkmak için etkili
yöntemleri uygulamayı içerir. Değişimin psikolojik etkisinin ele alınmasına ek
olarak, kredi kartı
başvurusu worlddeğişim yönetimi teknikleri, bütçeyi yönetme ve
değişim ile ilgili performans zamanlarını da içerir.
Bir şirket bir hamle, yönetimde değişiklik veya yeni bir
bilgisayar sistemi gibi bir değişiklik yaptığında, değişim organizasyonun
üyelerine stres yaratacaktır ve işlevi etkileyebilir. Değişim yönetimi, bir
kuruluştaki değişimi ele almak için kullanılan bir sistemdir. Pürüzsüz bir
değişim yapmanın iki eşit derecede önemli yönü, değişimin psikolojik yönleri ve
planlama yönleridir.
Değişen mühendislik değişimleri, değişimin sorunsuz
gerçekleşmesini sağlayan bütçeleri ve prosedürleri dikkatlice tasarlayarak, iş
veya organizasyonun işlevini en az kesintiye uğratmak anlamına gelir. Değişim
yönetimi planlamacıları, değişiklik sırasında ortaya çıkacak maliyet, fayda ve
engelleri dikkate almalıdır. Daha sonra bu bilgiyi, yeni çalışma şekline
yumuşak bir geçiş yapmak için kullanmalıdırlar. Bu, mobilyanın mobilya
taşınması veya bir şirket web sitesinin yeni bir sunucuya geçişi gibi
çevrimdışı süre gibi bir değişiklik sırasında yapılan olası hizmet kesintilerini
bildirmek gibi kademeli fiziksel değişikliklerin yapılmasını içerebilir.
Psikolojik
değişim yönetimi teknikleri önemlidir çünkü değişimin sonucu olarak insani
direniş ya da kafa karışıklığı, şirketin maliyetine neden olarak yumuşak bir
geçişi kesintiye uğratabilir. Her şeyden önce, psikolojik değişim yönetimi
tekniklerinin en önemlisi, iletişim kanallarını liderler ve örgüt üyeleri
arasında açık tutmaktır. İletişim kanalları mevcut olduğunda, organizasyon
yönetimi endişeleri daha kolay ele alabilir, yanlış kavramları cepten kredi
kartı başvurusudüzeltebilir ve değişiklik
hakkındaki görüşleri anlayabilir. İletişim kanallarının açık tutulması,
değişime katılmayan örgüt üyelerinin korkularının ele alınmasında da hayati
öneme sahiptir.
Bir organizasyonda değişime direnme, olumsuz davranış olarak
ya da organizasyona ya da yönetimine bir saldırı olarak görülmemelidir. Genel
olarak, bir örgütün üyeleri değişime direnir çünkü kuruluşun başarılı olmasını
ve değişiklikleri organizasyonun başarısı için bir tehdit olarak görmesini
isterler. Değişime karşı direnci ele alırken, sorunların erken aşamada ele
alınması için dirençli üyelerle tanışmak önemlidir. Daha uzun yönetim,
bireylerin kaygılarını ele almayı bekler, diğer üyelerden direnişlerinde destek
alma olasılıkları daha yüksektir.
Yorumlar
Yorum Gönder