En İyi Kanal Pazarlama Stratejisini Nasıl Seçerim?



En iyi kanal pazarlama stratejisini seçmek için, bazı hususların dikkate alınması gerekmektedir. Hedef pazar, dağıtım maliyetleri, istenilen servis seviyesi, ürün tipi ve ürün kimliği veya konumlandırma tüm önemli faktörlerdir. Bir kanal pazarlama stratejisi, bir kuruluşun ana hedefleriyle uyumlu olduğunda en iyi şekilde çalışır.

Bir firma etkin bir kanal pazarlama stratejisi tasarlamadan önce, kime ulaşmaya çalıştığını düşünmelidir. Hedef tüketicinin tutumları, algıları,kredi kartı başvurusu world
yaşam tarzları ve alışveriş modelleri kritiktir. Örneğin, birinci sınıf deriden üretilen yüksek kaliteli ayakkabılar üreten bir şirket, büyük olasılıkla ürününü bir indirim satıcısıyla dağıtmak istemeyecekti. Bunun yerine, orta ve üst düzey bir mağaza seçimi, ürünün imajına daha iyi uyacak ve bu tip ayakkabılara daha çok benzeyen müşterilere ulaşacaktır.

Perakende satış hesaplarına doğrudan satış yapacak bir toptancı veya dahili personel kullanma seçenekleri göz önünde bulundurulduğunda dağıtım maliyetleri devreye girer. Bazı firmalar perakendeci baypas etmeyi ve doğrudan pazarlama denilen son tüketiciye doğrudan satış yapmayı bile tercih ediyorlar. Doğrudan pazarlama yaklaşımını kullanmak için yeterli miktarda iç kaynak ve verimlilik gereklidir. Bir toptancı kullanılırken dağıtım maliyetleri genellikle daha yüksek olmakla birlikte, daha verimli olabilir ve yerleşik bir ilişkiler ağına sahip olabilirler.

En iyi kanal pazarlama stratejisini seçmede bir diğer önemli faktör de ürün çeşididir. Bir şirket, son derece uzmanlaşmış veya teknik ürünler için bir pazarlama yaklaşımını seçerken çok dikkatli olmalıdır. Özel veya benzersiz ihtiyaçları olan daha küçük segmentler olan niş pazarlar, en iyi şekilde belirli bir perakendeci veya posta siparişi kataloğu aracılığıyla sunulabilir. Ortalama aralığın üzerinde olan ayakkabı bedenleri giyen kadınlar, bir niş pazarının örneğidir.

Niş pazarlarına yönelik ürünler, ekmek ve yumurta gibi ürünlerin sahip olduğu kitlesel tüketici alım potansiyeline sahip değildir. Kitlesel ürün satıcılarına odaklanan bir kanal dağıtım stratejisini seçmek şirketin yararına olmayacaktır. Bunun yerine, küçük, özel perakendecilerin ve doğrudan satışın bir arada kullanılması daha karlı olabilir. Doğrudan bir strateji, firmanın müşteri tabanını tanımlamayı ve ilişki bazlı pazarlama tekniklerini kullanmayı daha da kolaylaştırabilir.

Bir kanal pazarlama stratejisi geliştirirken, istenen hizmet seviyesi önemli bir husustur. Bazı firmalar daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sağlayarak kendilerini farklılaştırmak isteyebilirler. Doğrudan satış kullanmadan bu hedefi başaramayabilirler. Ürünü kullanmak için daha yüksek düzeyde bir müşteri eğitimi ve eğitimi gerekiyorsa, üçüncü taraf toptancıları ve perakendecileri içeren bir dağıtım stratejisi uygun olmayabilir.

Organizasyonlar, karma dağıtım veya çok kanallı pazarlamacepten kredi kartı başvurusu
biçimini kullanmayı tercih edebilir. Bu, ürünlerini hem fiziksel perakende lokasyonları hem de doğrudan çevrimiçi İnternet platformları üzerinden dağıtan firmalarla daha sık görülür. Çok kanallı bir yaklaşım, ürünleri farklı hedef pazarlara sahip olan şirketler için en iyisidir. Örneğin, bir bilgisayar üreticisi düşük uçlu tanıtım modelini bir indirim satıcısı aracılığıyla dağıtabilirken, yüksek kaliteli modellerini posta ve internet yoluyla sunmaya devam edebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Faaliyet Alanı Nedir?

Gelişmiş Ürün Kalite Planlaması Nedir?

Kişisel Satış Nedir?