En İyi Kanal Pazarlama Stratejisini Nasıl Seçerim?
En iyi kanal pazarlama stratejisini seçmek için, bazı
hususların dikkate alınması gerekmektedir. Hedef pazar, dağıtım maliyetleri,
istenilen servis seviyesi, ürün tipi ve ürün kimliği veya konumlandırma tüm
önemli faktörlerdir. Bir kanal pazarlama stratejisi, bir kuruluşun ana
hedefleriyle uyumlu olduğunda en iyi şekilde çalışır.
Bir firma
etkin bir kanal pazarlama stratejisi tasarlamadan önce, kime ulaşmaya
çalıştığını düşünmelidir. Hedef tüketicinin tutumları, algıları,kredi kartı
başvurusu world
yaşam tarzları ve alışveriş modelleri kritiktir. Örneğin,
birinci sınıf deriden üretilen yüksek kaliteli ayakkabılar üreten bir şirket,
büyük olasılıkla ürününü bir indirim satıcısıyla dağıtmak istemeyecekti. Bunun
yerine, orta ve üst düzey bir mağaza seçimi, ürünün imajına daha iyi uyacak ve
bu tip ayakkabılara daha çok benzeyen müşterilere ulaşacaktır.
Perakende satış hesaplarına doğrudan satış yapacak bir
toptancı veya dahili personel kullanma seçenekleri göz önünde bulundurulduğunda
dağıtım maliyetleri devreye girer. Bazı firmalar perakendeci baypas etmeyi ve
doğrudan pazarlama denilen son tüketiciye doğrudan satış yapmayı bile tercih ediyorlar.
Doğrudan pazarlama yaklaşımını kullanmak için yeterli miktarda iç kaynak ve
verimlilik gereklidir. Bir toptancı kullanılırken dağıtım maliyetleri
genellikle daha yüksek olmakla birlikte, daha verimli olabilir ve yerleşik bir
ilişkiler ağına sahip olabilirler.
En iyi kanal pazarlama stratejisini seçmede bir diğer önemli
faktör de ürün çeşididir. Bir şirket, son derece uzmanlaşmış veya teknik
ürünler için bir pazarlama yaklaşımını seçerken çok dikkatli olmalıdır. Özel
veya benzersiz ihtiyaçları olan daha küçük segmentler olan niş pazarlar, en iyi
şekilde belirli bir perakendeci veya posta siparişi kataloğu aracılığıyla
sunulabilir. Ortalama aralığın üzerinde olan ayakkabı bedenleri giyen kadınlar,
bir niş pazarının örneğidir.
Niş pazarlarına yönelik ürünler, ekmek ve yumurta gibi
ürünlerin sahip olduğu kitlesel tüketici alım potansiyeline sahip değildir.
Kitlesel ürün satıcılarına odaklanan bir kanal dağıtım stratejisini seçmek
şirketin yararına olmayacaktır. Bunun yerine, küçük, özel perakendecilerin ve
doğrudan satışın bir arada kullanılması daha karlı olabilir. Doğrudan bir
strateji, firmanın müşteri tabanını tanımlamayı ve ilişki bazlı pazarlama
tekniklerini kullanmayı daha da kolaylaştırabilir.
Bir kanal pazarlama stratejisi geliştirirken, istenen hizmet
seviyesi önemli bir husustur. Bazı firmalar daha kişiselleştirilmiş bir deneyim
sağlayarak kendilerini farklılaştırmak isteyebilirler. Doğrudan satış
kullanmadan bu hedefi başaramayabilirler. Ürünü kullanmak için daha yüksek
düzeyde bir müşteri eğitimi ve eğitimi gerekiyorsa, üçüncü taraf toptancıları
ve perakendecileri içeren bir dağıtım stratejisi uygun olmayabilir.
biçimini kullanmayı tercih edebilir. Bu, ürünlerini hem
fiziksel perakende lokasyonları hem de doğrudan çevrimiçi İnternet platformları
üzerinden dağıtan firmalarla daha sık görülür. Çok kanallı bir yaklaşım,
ürünleri farklı hedef pazarlara sahip olan şirketler için en iyisidir. Örneğin,
bir bilgisayar üreticisi düşük uçlu tanıtım modelini bir indirim satıcısı
aracılığıyla dağıtabilirken, yüksek kaliteli modellerini posta ve internet
yoluyla sunmaya devam edebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder