En İyi EDI'yi Nasıl Seçerim?



Elektronik veri değişimini (EDI) seçerken göz önünde bulundurulması gereken birkaç faktör vardır. En önemlilerinden bazıları bütçe, işletme boyutu ve belirli ihtiyaçları içerir. Ayrıca, kuruluşun bir satın alma işlemi yapmadan önce bir EDI sistemini destekleme yeteneğini de kredi kartı başvurusu worlddikkate almak yararlı olabilir. Birçok şirket hangi şirketlerin düzenli olarak kullandıkları sistemlere bağlı olarak hangi elektronik veri alışverişini satın alacağına karar verir.

Biçim, bir elektronik veri değişimi sistemi seçerken dikkate alınması gereken önemli bir unsurdur. Bazı şirketler, yazılımı kullanan ve kuruluşun bilgisayar sistemine entegre edilmiş bir sürümü satın alabilir. Bu genellikle teknik destek personeli ile daha büyük bir şirket için iyi bir seçenektir. Bir EDI indirmek istemeyen şirketler web tabanlı bir arayüz kullanabilir. Bu daha küçük organizasyonlar için daha iyi bir alternatif olabilir.

Bir kurumun iletişim kurduğu şirketlerin ihtiyaçları, bir EDI seçerken dikkate alınması gereken bir başka faktördür. Bazı şirketlerin belgeleri taşımak için kullanılan format ve teslimat yöntemleri konusunda katı düzenlemeleri vardır. Elektronik veri değişimleri, evrensel bir konfigürasyona sahip olma eğilimindeyken, belirli sistemlere özgü olabilecek bazı detaylar vardır. Bir şirket, bir iş ortağı tarafından kanıtlanmış bir işletme olarak kullanılmakta olan bir sistemi de görebilir.

Bütçe, bir EDI ararken göz önünde bulundurulması gereken diğer bir faktördür. Başlangıç ​​ücretlerine ek olarak, güncellemeler ve bakım fiyatları da akılda tutulması açısından önemlidir. Teknik personelin ürünle ne kadar zaman harcayacağını ve finansal etkiyi tahmin edeceğini değerlendirmek de yararlı olabilir.

Bir EDI’ninarayüzü, dikkate alınması gereken bir diğer önemli unsurdur. Bu kısmen, sistemi kullanan personelin teknik yeteneklerine bağlı olabilir. Daha yetkin çalışanlar cepten kredi kartı başvurusu
karmaşık bir sistemi yönetmeye istekli olabilirken, daha az teknik profesyonel daha kullanıcı dostu bir arayüz isteyebilir.

Elektronik veri alışverişinin ne kadar ve hangi hacimde işleneceğini tahmin etmek de yararlı olabilir. Göz önünde bulundurulması gereken önemli bir faktör, günlük tahminlerden yıllık kullanıma kadar değiş tokuş edilecek ortalama belge sayısıdır. Sistemi kullanması beklenen çalışan sayısı da satın alma kararında etkili olabilir. Birkaç kişinin belgeleri göndermesi bekleniyorsa, bir web arayüzünü kullanmak daha kolay olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Faaliyet Alanı Nedir?

Gelişmiş Ürün Kalite Planlaması Nedir?

Kişisel Satış Nedir?