En İyi EDI'yi Nasıl Seçerim?
Elektronik
veri değişimini (EDI) seçerken göz önünde bulundurulması gereken birkaç faktör
vardır. En önemlilerinden bazıları bütçe, işletme boyutu ve belirli ihtiyaçları
içerir. Ayrıca, kuruluşun bir satın alma işlemi yapmadan önce bir EDI sistemini
destekleme yeteneğini de kredi kartı
başvurusu worlddikkate almak yararlı olabilir. Birçok şirket
hangi şirketlerin düzenli olarak kullandıkları sistemlere bağlı olarak hangi
elektronik veri alışverişini satın alacağına karar verir.
Biçim, bir elektronik veri değişimi sistemi seçerken dikkate
alınması gereken önemli bir unsurdur. Bazı şirketler, yazılımı kullanan ve
kuruluşun bilgisayar sistemine entegre edilmiş bir sürümü satın alabilir. Bu
genellikle teknik destek personeli ile daha büyük bir şirket için iyi bir
seçenektir. Bir EDI indirmek istemeyen şirketler web tabanlı bir arayüz
kullanabilir. Bu daha küçük organizasyonlar için daha iyi bir alternatif
olabilir.
Bir kurumun iletişim kurduğu şirketlerin ihtiyaçları, bir
EDI seçerken dikkate alınması gereken bir başka faktördür. Bazı şirketlerin
belgeleri taşımak için kullanılan format ve teslimat yöntemleri konusunda katı
düzenlemeleri vardır. Elektronik veri değişimleri, evrensel bir konfigürasyona
sahip olma eğilimindeyken, belirli sistemlere özgü olabilecek bazı detaylar
vardır. Bir şirket, bir iş ortağı tarafından kanıtlanmış bir işletme olarak
kullanılmakta olan bir sistemi de görebilir.
Bütçe, bir EDI ararken göz önünde bulundurulması gereken
diğer bir faktördür. Başlangıç ücretlerine ek olarak, güncellemeler ve bakım
fiyatları da akılda tutulması açısından önemlidir. Teknik personelin ürünle ne
kadar zaman harcayacağını ve finansal etkiyi tahmin edeceğini değerlendirmek de
yararlı olabilir.
Bir
EDI’ninarayüzü, dikkate alınması gereken bir diğer önemli unsurdur. Bu kısmen,
sistemi kullanan personelin teknik yeteneklerine bağlı olabilir. Daha yetkin
çalışanlar cepten kredi
kartı başvurusu
karmaşık bir sistemi yönetmeye istekli
olabilirken, daha az teknik profesyonel daha kullanıcı dostu bir arayüz
isteyebilir.
Elektronik veri alışverişinin ne kadar ve hangi hacimde
işleneceğini tahmin etmek de yararlı olabilir. Göz önünde bulundurulması
gereken önemli bir faktör, günlük tahminlerden yıllık kullanıma kadar değiş
tokuş edilecek ortalama belge sayısıdır. Sistemi kullanması beklenen çalışan
sayısı da satın alma kararında etkili olabilir. Birkaç kişinin belgeleri
göndermesi bekleniyorsa, bir web arayüzünü kullanmak daha kolay olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder