Dönüşüm Optimizasyonu Nedir?
Dönüşüm
oranı optimizasyonu (CRO) olarak bilinen dönüşüm optimizasyonu, mevcut
ziyaretçileri müşteriye dönüştürmek için tasarlanmış doğrudan bir pazarlama
tekniğidir. Bu taktik İnternet pazarlamasında yaygındır, ancak birçok mağazada
dönüşüm optimizasyonu da kullanılmaktadır. Çevrimiçi CRO, site düzenini, kredi kartı
başvurusu world reklamı ve içeriği izleyerek
ve değiştirerek hemen çıkma oranını veya ziyaretçilerin siteden hızla ayrılma oranını
azaltmaya odaklanır. Buna karşılık, mağaza içi CRO genellikle mağaza
ziyaretçileri ve müşteri hizmetleri için promosyon veya satış teşvikleri
üzerinde odaklanarak satışları artırmaya çalışacaktır.
Web sitesi dönüşüm optimizasyonu genellikle bir hedeften
ziyade bir süreç olarak kabul edilir ve en iyi pazarlama stratejisini
geliştirmek için tutarlı bir site izleme ve test gerektirir. Farklı siteler,
hemen çıkma oranından ve açılış sayfası optimizasyonundan trafik artışına ve
markalamaya kadar farklı istatistikler geliştirmeye odaklanacak. Açılış sayfası
değişiklikleri, ziyaretçilerin sitenin ilk izlenimlerini etkiler ve potansiyel
müşterileri alakalı içerik sayfalarına veya optimize edilmiş satış sayfalarına
yönlendirmeye yardımcı olabilir. Artan trafik bazen trafiğin kaynağına ve
sitenin temasıyla alakalı olup olmamasına bağlı olarak dönüşüm oranını
artırabilir. Dönüşüm optimizasyonunun genel hedefi, satışlardan elde edilen
geliri ve yatırım getirisini (ROI) artırmaktır.
Site düzenlerini veya dönüşüm optimizasyonu için içeriği
test etmek için çeşitli yöntemler vardır. A / B testi veya çok değişkenli test
olarak bilinen ana tekniklerden biri, ziyaretçilerin müşteriye
dönüştürülmesinde hangisinin daha başarılı olduğunu görmek için aynı anda iki
veya daha fazla seçeneği test etmeyi içerir. Yeterli miktarda veri elde
edildikten sonra, en başarılı düzen tüm site genelinde uygulanabilir. Başka bir
teknik, test modunda çok fazla zaman harcamadan, özel bir strateji geliştirmek
için site üzerindeki trafik kalıplarını ve ziyaretçi davranışını araştırmayı
içerir.
Mağazalar,
çeşitli seviyelerde dönüşüm optimizasyon teknikleri de uygular. Daha büyük
ölçekte, mağaza kredi kartları, ödüller programları, e-posta yakalama ve ilişki
pazarlamasına odaklanan diğer stratejiler aracılığıyla YG'yi artırmaya
odaklanır. Üstelik pazarlama, giyim mağazalarındaki vitrinler, vitrinler,
fotoğraflar ve genel mağaza atmosferi gibi pencereler ve görsel tasarımları da
içeriyor. Ürün yerleştirme de bir odak noktasıdır; Belli ürünlerin ön tarafa
yerleştirilmesi ve satış bölümünün mağazanın arkasına saklanmasıyla, cepten kredi
kartı başvurusu mağazaların her bir işlemin
fiyatını ve dönüşüm oranını artırması daha olasıdır.
İlk kez müşteriler için, promosyonlar ve satışlar, bir satın
alma işlemi yapmak veya satın almalarının fiyatını veya sayısını arttırmak için
onlara teşvik verebilir. Dönüşüm optimizasyonu ayrıca müşteri hizmetlerinin
büyük bir odak noktasıdır. Ürünlerin tanıtımını yapmak için uygun şekilde
eğitilmiş satış ortakları ve yöneticilerin, müşterileri bir satın alma işlemi
yapmaya ikna etme olasılıkları daha yüksektir ve bu nedenle dönüşüm oranlarını
artırır.
Yorumlar
Yorum Gönder