Dönüşüm Optimizasyonu Nedir?


Dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO) olarak bilinen dönüşüm optimizasyonu, mevcut ziyaretçileri müşteriye dönüştürmek için tasarlanmış doğrudan bir pazarlama tekniğidir. Bu taktik İnternet pazarlamasında yaygındır, ancak birçok mağazada dönüşüm optimizasyonu da kullanılmaktadır. Çevrimiçi CRO, site düzenini, kredi kartı başvurusu world reklamı ve içeriği izleyerek ve değiştirerek hemen çıkma oranını veya ziyaretçilerin siteden hızla ayrılma oranını azaltmaya odaklanır. Buna karşılık, mağaza içi CRO genellikle mağaza ziyaretçileri ve müşteri hizmetleri için promosyon veya satış teşvikleri üzerinde odaklanarak satışları artırmaya çalışacaktır.

Web sitesi dönüşüm optimizasyonu genellikle bir hedeften ziyade bir süreç olarak kabul edilir ve en iyi pazarlama stratejisini geliştirmek için tutarlı bir site izleme ve test gerektirir. Farklı siteler, hemen çıkma oranından ve açılış sayfası optimizasyonundan trafik artışına ve markalamaya kadar farklı istatistikler geliştirmeye odaklanacak. Açılış sayfası değişiklikleri, ziyaretçilerin sitenin ilk izlenimlerini etkiler ve potansiyel müşterileri alakalı içerik sayfalarına veya optimize edilmiş satış sayfalarına yönlendirmeye yardımcı olabilir. Artan trafik bazen trafiğin kaynağına ve sitenin temasıyla alakalı olup olmamasına bağlı olarak dönüşüm oranını artırabilir. Dönüşüm optimizasyonunun genel hedefi, satışlardan elde edilen geliri ve yatırım getirisini (ROI) artırmaktır.

Site düzenlerini veya dönüşüm optimizasyonu için içeriği test etmek için çeşitli yöntemler vardır. A / B testi veya çok değişkenli test olarak bilinen ana tekniklerden biri, ziyaretçilerin müşteriye dönüştürülmesinde hangisinin daha başarılı olduğunu görmek için aynı anda iki veya daha fazla seçeneği test etmeyi içerir. Yeterli miktarda veri elde edildikten sonra, en başarılı düzen tüm site genelinde uygulanabilir. Başka bir teknik, test modunda çok fazla zaman harcamadan, özel bir strateji geliştirmek için site üzerindeki trafik kalıplarını ve ziyaretçi davranışını araştırmayı içerir.

Mağazalar, çeşitli seviyelerde dönüşüm optimizasyon teknikleri de uygular. Daha büyük ölçekte, mağaza kredi kartları, ödüller programları, e-posta yakalama ve ilişki pazarlamasına odaklanan diğer stratejiler aracılığıyla YG'yi artırmaya odaklanır. Üstelik pazarlama, giyim mağazalarındaki vitrinler, vitrinler, fotoğraflar ve genel mağaza atmosferi gibi pencereler ve görsel tasarımları da içeriyor. Ürün yerleştirme de bir odak noktasıdır; Belli ürünlerin ön tarafa yerleştirilmesi ve satış bölümünün mağazanın arkasına saklanmasıyla, cepten kredi kartı başvurusu mağazaların her bir işlemin fiyatını ve dönüşüm oranını artırması daha olasıdır.

İlk kez müşteriler için, promosyonlar ve satışlar, bir satın alma işlemi yapmak veya satın almalarının fiyatını veya sayısını arttırmak için onlara teşvik verebilir. Dönüşüm optimizasyonu ayrıca müşteri hizmetlerinin büyük bir odak noktasıdır. Ürünlerin tanıtımını yapmak için uygun şekilde eğitilmiş satış ortakları ve yöneticilerin, müşterileri bir satın alma işlemi yapmaya ikna etme olasılıkları daha yüksektir ve bu nedenle dönüşüm oranlarını artırır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Faaliyet Alanı Nedir?

Gelişmiş Ürün Kalite Planlaması Nedir?

Kişisel Satış Nedir?