Ayrıştırma nedir?
İşletmede,
ayrıştırma, biraz bütünleşmiş ve karmaşık olan bir şeyin küçük bileşenlere
ayrıldığı herhangi bir duruma uygulanan bir terimdir. Bu yaklaşımın arkasındaki
genel fikir, çeşitli kaynakların yönetim sürecinin yönetilmesini
kolaylaştırırken, kredi kartı
başvurusu world bu kaynaklardan daha fazla
memnuniyet elde etmektir. Ayrıştırma, bileşenlerin ek bir tatmin kazanma yolu
olarak tek bir pakette birleştirildiği paketlemenin tam tersidir.
İş dünyasında birçok farklı türde ayrıştırma vardır. Birinin
komisyon ayrıştırmasıyla ilgisi var. Komisyonlar, satılan farklı ürünlere
ilişkin bir dizi formül kullanarak ödenirse, belirli bir süre için borçlanılan
komisyonları doğru bir şekilde hesaplamak biraz zor olabilir. İşlemin
ayrıştırılması ve satılan her bir ürün veya hizmetin borcunun hesaplanmasıyla,
doğru rakamın belirlenmesi ve belirli bir dönemde üretilen satışlar için hangi
ürün komisyonlarının gerçekte ödeneceğini izlemek çok daha kolaydır.
Çokuluslu firmalar, uluslararası varlıklarını daha etkin bir
şekilde yönetmenin bir aracı olarak ayrıştırma kullanabilecektir. Konsept,
belirli ülkelerdeki belirli amaçlar için kullanılan fon transferlerinin kurum
ofisinden çeşitli ülkelerdeki şube ofislerine aktarılması yerine uygulanabilir.
Bu genellikle muhasebe sürecini çok daha kolay hale getirebilir, özellikle de
fonlarla ne yapıldığını ve vergi kanunlarının belirli bir ülkedeki fonların
dağıtımında nasıl uygulandığını izlemek açısından.
Yatırımlar açısından, ayrıştırılmış hisse senedi bazen
caziptir. Bu, hisse senetlerinden çok daha küçük lotlarda satılan hisse senedi.
Ayrılmış hisse senedi opsiyonlarına yatırım yapmak, yatırımcıların bir seferde
bir lot satın almak için finansal olarak mümkün olmasa bile, arzu edilen bir
hisse senedinin daha fazla hissesini kademeli olarak biriktirmelerine izin
verebilir.
Ayrıştırma, farklı telekomünikasyon hizmetleri için sözleşme
söz konusu olduğunda bazen kullanılır. Birçok kişi ve şirketler bazen para
biriktirdikleri fikriyle paketlenmiş hizmetler sipariş edebilirler. Bu paketten
bir ya da daha fazla hizmeti geri almanın daha uygun maliyetli olacağı
keşfedildiği durumlarda, bu paketi tek tek birimlere bölmek, masrafları
yönetmek ve genel karları artırmak için en akıllı yol haline gelir.
Sonuçta,
ayrıştırma işleri yönetmek için işleri basitleştirmekle ilgilidir. Daha büyük
bir bileşeni bir dizi bireysel ama yine de ilgili bileşenlere ayırmak, belirli
ihtiyaç ve yükümlülükleri ele almak için kaynaklara odaklanmaya yardımcı
olurken, aynı zamanda bileşenlerin ne olduğu ve değer bakımından daha iyi
anlaşılmasını sağlar. Sorumlu bir şekilde yürütüldüğünde, cepten kredi
kartı başvurusu bu süreç,
görevleri günlük olarak ele almak için daha az zorlayıcı ve daha kolay hale
getirebilir, aynı zamanda paradan tasarruf etmeyi de mümkün kılar.
Yorumlar
Yorum Gönder