Kâr Amacı Gütmeyen Yönetişim İçin En İyi İpuçları nelerdir?



Başkalarının iyiliği için kar amacı gütmeyen bir kuruluş var. Bu örgütler genellikle iyi niyetlerle kurulmuş olsa da, bazıları etkisizdir ve bazıları başarısızdır. Bunun bir nedeni, böyle bir organizasyonun en iyi şekilde çalışması için uygun bir şekilde yönetilmesi gerektiğidir. İyi kar amacı gütmeyen bir yönetişim için ipuçları, kredi kartı başvurusu worldtüzüklere bağlı kalmak, derhal örgütün en yüksek yararına hareket etmek ve özel görevler için profesyonel hizmetler kullanmaktır.

Kar amacı gütmeyen bir yönetişim teşebbüsünde bulunan teşebbüsler, kuruluşun tüzüklerine bağlılık ile başlamalıdır. Sunulan kâr amacı gütmeyen kuruluşlar, işletmenin nasıl yönetileceğini belirten kurumsal yönetmeliklere sahip olmalıdır. Bu belge ayrıca organizasyonun sınırlarını da içermelidir. Bu kurucu belgeye bağlı kalmaya azami öncelik verilmelidir.

Şirket iç tüzüğü, eskimiş veya etkisiz hükümler içeriyorsa, tüzükleri değiştirmek için harekete geçilmelidir. Bu tür maddeleri yerinde bırakmamak, onları göz ardı etmemek için genel bir alışkanlığa izin vermek akıllıca değildir. Tüzüklerin değiştirilmesi uygun prosedürü takip etmeli ve düzeltmeler dikkatle değerlendirilmelidir.

Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar, kamu ve özel desteğe büyük ölçüde bel bağlamaktadır. Bu, örgütün imajının çok önemli olduğu anlamına gelir. Saygın bir imajı korumak için, örgütü temsil eden kişiler de saygın olmalıdır. Yönetim kurulu üyeleri ve memurları katı standartlara tabi değilse iyi kar amacı gütmeyen bir yönetim mümkün değildir.

Organizasyon için en iyi kararlar mümkün olduğunca çabuk yapılmalıdır. Örneğin, vergiden muaf statü almak ve birleştirmek için sayısız fayda vardır. Bu seçenekler profesyonel bir danışmanla tartışılmalıdır. Bunların örgütün yararına olduğu tespit edildiğinde, bunları zamanında takip etmek için uygun adımlar atılmalıdır.

Mali kaynaklar zaman zaman bir sorun olsa da, kâr amacı gütmeyen bir kuruluş özel görevler için profesyonel hizmetleri kullanmak için çaba göstermelidir. Bu özellikle yasal ve muhasebe görevleri için geçerlidir. Bu tür görevler tam zamanlı görevler ise, uygun personelin işe alınması dikkate alınabilir. İyi kar amacı gütmeyen bir yönetişime sahip olan kuruluşlar, niteliksiz kişilerin bu gibi görevleri üstlenmelerine izin verme tehlikesini fark edecektir.

Kâr amacı gütmeyen bir kuruluşun, bazı nedenlerin veya ihtiyaçların yararına hareket etmek için var olduğunu fark eden bir organizasyonun etkili bir iletişim yapısına sahip olması önemlidir. Bu, amaçların ve hedeflerin karşılandığından ve kuruluş cepten kredi kartı başvurusu
içindeki herkesin aynı hatlarda faaliyet gösterdiğinden emin olmanın tek yoludur. Bu konuda personel toplantılarının yapılması şarttır. Bunu yapmak, fark edilmeden gidilebilecek eğilimlerin ve problemlerin tanımlanabileceği bir araç sağlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Faaliyet Alanı Nedir?

İş İletişimi Yedi C Nedir?

Atama Planlaması Nedir?