İşbirlikçi Tasarım Nedir?



İş dünyasında, işbirlikçi tasarım, iki veya daha fazla iş biriminin ortak hedeflere doğru birlikte çalıştığı bir organizasyon yapısı kurma sürecidir. Dahili olarak, bir şirketteki iki veya daha fazla departman, bir üretim sürecinde yakın bir şekilde birlikte çalışacaktır. Dışardan, kredi kartı başvurusu world
şirketler ortak bir hedefe doğru işbirliği içinde çalışmak için tedarik ve değer zincirindeki diğer işletmelerle ilişkiler kuracaklardır. Bu, şirketin mallarını veya hizmetlerini ekonomik piyasada ilerletmek için seçenekleri kullanmasına izin veren sözleşmeler gerektirebilir.

İşbirlikçi tasarımın amacı, birden fazla işletmenin veya departmanın bilgi ve kaynaklarını tek bir işte birleştirerek daha fazla değer yaratmaktır. Örneğin, veri yongaları ve bilgisayar yazılımı bireysel olarak çoğu tüketiciye fazla bir değere sahip değildir. Bu nedenle, bu ürünleri üreten şirketler, bilgisayar yazılımını depolayan ve işleten bilgisayar donanımını üreten şirketlerle ortak bir tasarım yaratır. Ürünleri birleştirerek, tüketicilere pazarlanabilir bir ürün yaratıyor. Bu tür bir operasyon, çok çeşitli ürün ve hizmetlerde çeşitli endüstrilerde kullanılmaktadır.

İşbirlikçi tasarım, iş dünyasında tipik olarak daha merkezi olmayan bir organizasyon ortamıdır. Bir ticari faaliyetin veya sürecin tüm yönlerini kontrol etmeye çalışmaktan ziyade, şirketler bazı sorumlulukları birden fazla gruba yaymış olacaklardır. Büyük organizasyonlar ve kamuya açık şirketler, operasyonlarının büyüklüğü nedeniyle genellikle bu tasarımı dahili olarak kullanırlar. Örneğin, iş görevlerini ve etkinliklerini gerçekleştirmek için takımları kullanmak bir işbirliği tasarım şeklidir. Yeni bir gereç oluştururken, şirketler muhasebe, pazarlama, üretim ve satın alma gibi çeşitli departmanlardan bireyler seçebilir. Her bir birey, şirketin kısıtlamalarına göre mümkün olan en iyi yeni widget'ları üretmek için şirketin operasyon süreçlerinden özel bilgiler getirecektir.

Harici olarak, tedarik ve değer zinciri işbirlikçi tasarım için en yaygın hedeftir. Bu zincir, tüketicinin ürünleri satın alabilmesi için bir üreticinin ürününü perakende mağazalarına taşıyan çok sayıda şirketi içerir. Bir üretici, pazardaki en iyi gereci üretebilirken, cepten kredi kartı başvurusu
ürünü açık pazarda satamazsa, bunun anlamı yoktur. İşbirlikçi bir tasarım kullanarak, üreticinin sürekli olarak widget ürettiği esnek bir ortama sahip olması ve distribütörlerin ve depoların tüketicilere ulaşmak için bu ürünleri piyasaya taşımaları. Bu tasarım aynı zamanda uluslararası ekonomik pazarlar için de çalışıyor. Yerli şirketler, yurtiçi firmanın mal ve hizmetleriyle bu pazarı doyurmasına yardımcı olmak için uluslararası olarak istekli ortaklar bulabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Faaliyet Alanı Nedir?

İş İletişimi Yedi C Nedir?

Atama Planlaması Nedir?