İşbirlikçi Tasarım Nedir?
İş
dünyasında, işbirlikçi tasarım, iki veya daha fazla iş biriminin ortak
hedeflere doğru birlikte çalıştığı bir organizasyon yapısı kurma sürecidir.
Dahili olarak, bir şirketteki iki veya daha fazla departman, bir üretim
sürecinde yakın bir şekilde birlikte çalışacaktır. Dışardan, kredi kartı
başvurusu world
şirketler ortak bir hedefe doğru işbirliği içinde çalışmak
için tedarik ve değer zincirindeki diğer işletmelerle ilişkiler kuracaklardır.
Bu, şirketin mallarını veya hizmetlerini ekonomik piyasada ilerletmek için
seçenekleri kullanmasına izin veren sözleşmeler gerektirebilir.
İşbirlikçi tasarımın amacı, birden fazla işletmenin veya
departmanın bilgi ve kaynaklarını tek bir işte birleştirerek daha fazla değer
yaratmaktır. Örneğin, veri yongaları ve bilgisayar yazılımı bireysel olarak
çoğu tüketiciye fazla bir değere sahip değildir. Bu nedenle, bu ürünleri üreten
şirketler, bilgisayar yazılımını depolayan ve işleten bilgisayar donanımını
üreten şirketlerle ortak bir tasarım yaratır. Ürünleri birleştirerek,
tüketicilere pazarlanabilir bir ürün yaratıyor. Bu tür bir operasyon, çok
çeşitli ürün ve hizmetlerde çeşitli endüstrilerde kullanılmaktadır.
İşbirlikçi tasarım, iş dünyasında tipik olarak daha merkezi
olmayan bir organizasyon ortamıdır. Bir ticari faaliyetin veya sürecin tüm
yönlerini kontrol etmeye çalışmaktan ziyade, şirketler bazı sorumlulukları
birden fazla gruba yaymış olacaklardır. Büyük organizasyonlar ve kamuya açık
şirketler, operasyonlarının büyüklüğü nedeniyle genellikle bu tasarımı dahili
olarak kullanırlar. Örneğin, iş görevlerini ve etkinliklerini gerçekleştirmek
için takımları kullanmak bir işbirliği tasarım şeklidir. Yeni bir gereç
oluştururken, şirketler muhasebe, pazarlama, üretim ve satın alma gibi çeşitli
departmanlardan bireyler seçebilir. Her bir birey, şirketin kısıtlamalarına
göre mümkün olan en iyi yeni widget'ları üretmek için şirketin operasyon
süreçlerinden özel bilgiler getirecektir.
Harici
olarak, tedarik ve değer zinciri işbirlikçi tasarım için en yaygın hedeftir. Bu
zincir, tüketicinin ürünleri satın alabilmesi için bir üreticinin ürününü
perakende mağazalarına taşıyan çok sayıda şirketi içerir. Bir üretici, pazardaki
en iyi gereci üretebilirken, cepten kredi
kartı başvurusu
ürünü açık pazarda satamazsa, bunun
anlamı yoktur. İşbirlikçi bir tasarım kullanarak, üreticinin sürekli olarak
widget ürettiği esnek bir ortama sahip olması ve distribütörlerin ve depoların
tüketicilere ulaşmak için bu ürünleri piyasaya taşımaları. Bu tasarım aynı
zamanda uluslararası ekonomik pazarlar için de çalışıyor. Yerli şirketler,
yurtiçi firmanın mal ve hizmetleriyle bu pazarı doyurmasına yardımcı olmak için
uluslararası olarak istekli ortaklar bulabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder