İnternet Analytics nedir?
İnternet
analizi, genel olarak, web varlığına sahip olan herhangi bir varlığın sahip
olunan ve işletilen web sitelerinde Internet trafiğini izlemek için
kullanabileceği istatistiksel ve takip araçlarıdır. Analitik veriler, sayfa
görüntüleme sayısı ve benzersiz ziyaretçiler için hemen çıkma oranı ve tıklama
derinliği gibi daha karmaşık örneklere kadar birçok kredi kartı
başvurusu world
farklı izleme istatistiğinden oluşur. Düzgün bir şekilde
yorumlanabilen İnternet analizi, bir şirketin web tabanlı iş stratejilerini,
diğer şeylerin yanı sıra, sitenin hangi bölümlerinin en çok veya en az popüler
olduğunu, ziyaretçilerin siteyi nasıl bulduğunu ve ne kadar süre kaldıklarını
belirterek şekillendirmesine ve etkilemesine yardımcı olabilir.
Yerinde analiz olarak bilinen en yaygın İnternet analizi
türü, sayfa izleme olarak bilinen teknolojiden yararlanır. Sayfa izleme,
belirli bir siteye erişildiği için kullanıcının yerel bilgisayarına indirilen
web sitelerine eklenen küçük kod parçaları olan tanımlama bilgilerinin
kullanımını içerir. Bir çerez, bir kullanıcının ne zaman, nerede ve ne kadar
süreyle sitede kaldığı ve bu bilgileri site sahibine ilettiği de dahil olmak
üzere çeşitli verileri izleyebilir. Yerinde analizler başlangıçta bant
genişliği taleplerini ve diğer teknik kriterleri değerlendirmek için
geliştirilmiştir, ancak değerli bir satış ve pazarlama aracı haline gelmek için
gelişmiştir.
Kullanıcıların demografik özellikleri ve davranışlarıyla ilgili
bilgi sunmanın yanı sıra, İnternet analizi, site sahibinin sitenin arama motoru
sonuçlarındaki önemini yükseltmek için her sayfada anahtar kelimeleri
uyarlamasına yardımcı olabilir. Bu etkinlik arama motoru optimizasyonu (SEO)
olarak bilinir ve belirli bir sayfanın listenin üst kısmına yaklaşma
olasılığını artırmak için çeşitli arama motorlarının sonuçları sağlamak için
kullandığı benzersiz algoritmalardan yararlanır. SEO genellikle, daha sık
aranan anahtar kelimeleri içermek üzere bir siteye içerik yayınlamaktan oluşur.
Ürünlerin
veya hizmetlerin çevrimiçi satışında yer alan siteler için, İnternet analizi
satışları ve müşteri elde tutma oranlarını iyileştirmek için en iyi yöntemleri
belirlemede kritik öneme sahiptir. Çoğu şirket, ister kendi web sitesini
barındırıyor olsun isterse bir barındırma hizmeti kullanıyor olsunlar,
ziyaretçi sayıları gibi temel analitik araçlara erişebilirken, cepten kredi
kartı başvurusu
analitiğin değeri, üçüncü taraf izleme
şirketlerinin bir sektörünü ortaya çıkardı. Çok sayıda işletme artık İnternet
üzerinden ücretli izleme ve analitik hizmetler sunarken Google Analytics ™
olarak bilinen bir ürüne sahip olan Google gibi bazı sürümler ücretsiz olarak
ücretsiz sürümler sunuyor.
Ücretsiz olduğu ve kapsamlı bir özellik kümesine sahip
olduğu düşünüldüğünde, Google Analytics ™ şu anda en yaygın olarak kullanılan
web izleme yazılımıdır - Ocak 2010 itibariyle genel pazar payının yaklaşık%
85'i ile. Şirket, Çevrimiçi reklam hizmeti olan Adsense ™ ile analitik
hizmetini yakın entegrasyon. Bununla birlikte, kullanıcılar, aynı içerik
yönetim sisteminden her iki hizmete de erişebilir ve reklam gelirlerinin
izlenmesi, doğrudan analiz sonuçlarına entegre edilebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder