Faktörler Bir İşletmeye Başlama Maliyetini Nasıl Etkiler?
Bir iş kurma
maliyeti, şirketin boyutundan şirketin amaçlanan hedeflerine kadar birçok
faktöre bağlı olarak değişebilir. Şirketin başlatıldığı bölge, işletme
başlangıç maliyetleri ve işletmenin başarılı olabilmesi için ihtiyaç duyacağı
çalışanların sayısı üzerinde de önemli bir etkiye sahip olabilir. Bir işletme
kurma maliyeti, işletme sahibi iyi yazılmış ve kredi kartı
başvurusu worldiyi düşünülmüş bir iş planı ile başlamıyorsa
hızlı bir şekilde şişirilebilir, bu yüzden işe başlamadan önce yeterli
araştırma hayati önem taşır.
Bir iş kurmanın önemli bir maliyeti, işletmenin faaliyet
gösterebileceği bir alan kiralamak veya satın almaktır. Bu, bir depo veya ofis
alanı kiralamak anlamına gelebilir veya başlangıç şirketinin ihtiyaçlarını
karşılamak için belirli bir binanın satın alınması anlamına gelebilir. Alanın
iş amaçları için kullanılmasından önce yapılması gereken yerdeki herhangi bir
tadilat veya onarım gibi yardımcı maliyetler de hesaba katılmalıdır. Alanı
doldurmak için ihtiyaç duyulan herhangi bir ekipman, bir işi başlatmak için,
özellikle işi işlevsel hale getirmek için pahalı makineler gerekiyorsa, önemli
bir maliyet olacaktır.
Perakende işletmeleri, satışa yönelik envanter satın alarak
bir işe başlamada önemli bir maliyete neden olacaktır. Birçok işletme, yalnızca
sınırlı sayıda ürünü stoklayarak küçük miktarlarda başlar, ancak özellikle bu
öğeler satın almak için yüksek dolarlı öğeler olsa bile, az miktarda ürün bile
hızla toplanabilir. Ürünlerin üzerinde, satın alma araçlarının noktası gerekli
olacaktır; Bu yazarkasalar, bilgisayarlar, kredi kartı makineleri, öğeleri
görüntülemek için fikstür ve benzeri içerir. Daha küçük bir mağazanın daha az
fikstüre ihtiyacı olacaktır, ancak motosikletler veya ev aletleri gibi daha
büyük parçalar daha büyük bir alana ihtiyaç duyar ve böylece başlangıç
maliyeti artar.
İşletmenin
coğrafi konumunun, bir iş kurmanın maliyeti üzerinde önemli bir etkisi
olabilir. İşletme izinleri paraya mal olabilir, vergi oranları bölgeye göre
değişebilir ve belirli bir alandaki müşteri tabanı da dalgalanma gösterebilir.
Kırsal bölgelerdeki bazı işletmeler varsayılan olarak mücadele edecek, çünkü
daha az sayıda müşterinin ihtiyaç kredi kartı
başvurusu worldduyduğu daha az müşteri
var, diğerleri ise kırsal ihtiyaçlara hitap ederse kırsal bir ortamda
gelişebilir. Yeni işletmelerin reklam, tanıtım ve müşteri tabanı oluşturmak
için daha fazla harcama yapması gerekeceğinden, başlangıçta doğrudan rekabet
içinde olan işletme miktarı da genel maliyeti etkileyecektir.
Yorumlar
Yorum Gönder