Etiket Yönetimi Nedir?
2004'te
sosyal ağlarda bir artışla, insanlar ve şirketler folksonomi olarak da bilinen
işbirlikçi etiketleme kullanmaya başladılar. Uygulamada yakalandığı gibi, bu
etiketlerin ortak yazılım programları ve iş bilgileri wikileri içinde
düzenlenmesi gerekli hale geldi. Etiket yönetimi, gezinmeyi ve aramaları daha
verimli hale getiren nesnelerin ve çapraz kullanıcı tutarlılıklarının çapraz
referansını sağlar. 2011 yılından itibaren "yokuş yukarı kontrol" ve
"yokuş aşağı bahçecilik" organizasyonuna izin veren iki tür etiket
yönetimi vardır. Etiket yönetimine duyulan ihtiyaç, diğerlerinin yanı sıra
sosyal ağların ötesinde, kurumsal yer imi, ürün veri tabanları, kredi kartı
başvurusu worldbilgi yönetimi wikileri, bileşen içerik yönetim
sistemleri ve Web içerik yönetimi gibi etiketlerin büyümesiyle büyüyor.
Uphill kontrol etiketleri, bir nesnenin birden fazla
sınıflandırmasına, önceden tanımlanmış otorite listelerinin listelerine ve
eşanlamlı bir bağlantıdaki diğer etiketlere ilişkin etiketlere yöneliktir.
Yokuş aşağı bahçecilik için etiket yönetimi işlevleri, yeniden adlandırma,
silme, taşıma veya etiketlerin birleştirilmesidir. Etiketler, İnternet'in
saygın ve zengin içeriğinin çapraz referanslı olmasına izin verdiği için,
etiket yönetimi ihtiyacı artar.
İnternet’in web sitelerinin büyümesiyle, sitelerin
ziyaretçilerinin izlenmesi ve bulundukları sırada neler yaptıkları dahil olmak
üzere web sitesi yönetim görevleri vardır. Bir web sitesi sahibi, ziyaretçilerin
ilgisini çeken şeyi öğrenmek istediğinde, bunu izlemenin yollarından biri,
sitenin temelindeki kodun içine etiketler eklemek olabilir. Bununla birlikte,
etiketleri yönetmek için bir takım standart uygulamalar olmaksızın, bu durum
kafa karıştırıcı olabilir. Etiket yönetimi şemaları çoğunlukla bireysel olarak
geliştirilir; bazılarının genel olarak etiketleme ve başkalarına izin
vermemesi, bazılarının ise yalnızca web sitesinin yaratıcısına, arama için
etiketleri ayarlamalarına izin verilir. Kamuya açık etiketlemenin bir örneği,
amatör ve profesyonel fotoğrafçıların fotoğrafları paylaşabildiği ve her bir
fotoğrafı kendi etiket seçenekleriyle etiketleyebildiği fotoğraf paylaşımı web
siteleridir.
Bilgi etiketleme, referans materyallerin, dijital görüntülerin
ve belgelerin veritabanlarını düzenlemeye yardımcı olur. Bu etiketler meta veri
etiketleri olarak adlandırılır ve bilgi yönetim sistemlerinde kullanım içindir.
Bu tür bir kuruluş yalnızca etiketleri toplamakla kalmaz, ayrıca bilgi
dizilerini ek açıklamalara ve yorumlara gönderen hiper veri ve köprülerden
oluşan etiket profilleri oluşturur. Bilgi etiketleri, depolanan bilginin türü
için farklıdır; kavramsal, olgusal, zımni, metodolojik ve beklenti bilgisi
gibi. Bunların hepsi bir etiket yönetimi planına ihtiyaç duyuyor.
Giderek,
insanlar etiketler ve etiket yönetimi ile ilgili neredeyse aynı problemlere
karşı geliyorlar. Bazı kuruluşlar, sitelerin genel olarak dağıtımına sahiptir,
ancak bu sitelerin üzerindeki etiketlerin merkezi yönetimi yoktur. Birçoğu tek
etiketli, cepten kredi
kartı başvurusutek projeli, tek-zamanlı
kısıtlamalarla uğraşırken, diğerleri satıcılarını şirketlerine çevirmek
istiyorlar ama daha sonra yatırımda geçirdikleri zamanları etiketlemeye
yöneltiyorlar. etiketleri ve etiket yönetimi ile ve internetin sürekli büyüme
ile ilişkili terimler için herhangi bir standardın olmaması halinde, daha kolay
anlaşılır vadeli tanımları, etiket kategorize etme ve uygulamalarla yönetimini
uygulamak için daha zorunlu hale gelecektir.
Yorumlar
Yorum Gönder