Etiket Yönetimi Nedir?



2004'te sosyal ağlarda bir artışla, insanlar ve şirketler folksonomi olarak da bilinen işbirlikçi etiketleme kullanmaya başladılar. Uygulamada yakalandığı gibi, bu etiketlerin ortak yazılım programları ve iş bilgileri wikileri içinde düzenlenmesi gerekli hale geldi. Etiket yönetimi, gezinmeyi ve aramaları daha verimli hale getiren nesnelerin ve çapraz kullanıcı tutarlılıklarının çapraz referansını sağlar. 2011 yılından itibaren "yokuş yukarı kontrol" ve "yokuş aşağı bahçecilik" organizasyonuna izin veren iki tür etiket yönetimi vardır. Etiket yönetimine duyulan ihtiyaç, diğerlerinin yanı sıra sosyal ağların ötesinde, kurumsal yer imi, ürün veri tabanları, kredi kartı başvurusu worldbilgi yönetimi wikileri, bileşen içerik yönetim sistemleri ve Web içerik yönetimi gibi etiketlerin büyümesiyle büyüyor.

Uphill kontrol etiketleri, bir nesnenin birden fazla sınıflandırmasına, önceden tanımlanmış otorite listelerinin listelerine ve eşanlamlı bir bağlantıdaki diğer etiketlere ilişkin etiketlere yöneliktir. Yokuş aşağı bahçecilik için etiket yönetimi işlevleri, yeniden adlandırma, silme, taşıma veya etiketlerin birleştirilmesidir. Etiketler, İnternet'in saygın ve zengin içeriğinin çapraz referanslı olmasına izin verdiği için, etiket yönetimi ihtiyacı artar.

İnternet’in web sitelerinin büyümesiyle, sitelerin ziyaretçilerinin izlenmesi ve bulundukları sırada neler yaptıkları dahil olmak üzere web sitesi yönetim görevleri vardır. Bir web sitesi sahibi, ziyaretçilerin ilgisini çeken şeyi öğrenmek istediğinde, bunu izlemenin yollarından biri, sitenin temelindeki kodun içine etiketler eklemek olabilir. Bununla birlikte, etiketleri yönetmek için bir takım standart uygulamalar olmaksızın, bu durum kafa karıştırıcı olabilir. Etiket yönetimi şemaları çoğunlukla bireysel olarak geliştirilir; bazılarının genel olarak etiketleme ve başkalarına izin vermemesi, bazılarının ise yalnızca web sitesinin yaratıcısına, arama için etiketleri ayarlamalarına izin verilir. Kamuya açık etiketlemenin bir örneği, amatör ve profesyonel fotoğrafçıların fotoğrafları paylaşabildiği ve her bir fotoğrafı kendi etiket seçenekleriyle etiketleyebildiği fotoğraf paylaşımı web siteleridir.

Bilgi etiketleme, referans materyallerin, dijital görüntülerin ve belgelerin veritabanlarını düzenlemeye yardımcı olur. Bu etiketler meta veri etiketleri olarak adlandırılır ve bilgi yönetim sistemlerinde kullanım içindir. Bu tür bir kuruluş yalnızca etiketleri toplamakla kalmaz, ayrıca bilgi dizilerini ek açıklamalara ve yorumlara gönderen hiper veri ve köprülerden oluşan etiket profilleri oluşturur. Bilgi etiketleri, depolanan bilginin türü için farklıdır; kavramsal, olgusal, zımni, metodolojik ve beklenti bilgisi gibi. Bunların hepsi bir etiket yönetimi planına ihtiyaç duyuyor.

Giderek, insanlar etiketler ve etiket yönetimi ile ilgili neredeyse aynı problemlere karşı geliyorlar. Bazı kuruluşlar, sitelerin genel olarak dağıtımına sahiptir, ancak bu sitelerin üzerindeki etiketlerin merkezi yönetimi yoktur. Birçoğu tek etiketli, cepten kredi kartı başvurusutek projeli, tek-zamanlı kısıtlamalarla uğraşırken, diğerleri satıcılarını şirketlerine çevirmek istiyorlar ama daha sonra yatırımda geçirdikleri zamanları etiketlemeye yöneltiyorlar. etiketleri ve etiket yönetimi ile ve internetin sürekli büyüme ile ilişkili terimler için herhangi bir standardın olmaması halinde, daha kolay anlaşılır vadeli tanımları, etiket kategorize etme ve uygulamalarla yönetimini uygulamak için daha zorunlu hale gelecektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Faaliyet Alanı Nedir?

Gelişmiş Ürün Kalite Planlaması Nedir?

Kişisel Satış Nedir?