Boşluk Analizi Nasıl Yapılır?
Bir başarı
ölçüsüne dayanarak mevcut durumu belirleyerek, gelecekteki bir başarı
seviyesine karar vererek ve oraya ulaşmak için atılacak adımları belirleyerek
bir boşluk analizi yapabilirsiniz. Analiz genellikle stratejik planlama
sürecinin bir parçası olarak bir iş bağlamında kullanılır. Herhangi bir
bağlamda, boşluk analizi sonuçta kredi kartı
başvurusu world gerçek performansı
potansiyel performansa karşı ölçmenin bir yoludur. Performanstaki boşluk
tanımlandığında, fonksiyonel analiz boşluğu kapatmak için çeşitli yaklaşımlara
geçer.
Boşluk analizi, bir şirkete belirli bir departman, ürün veya
süreç olarak uygulanabilir. Herhangi bir olağan iş bağlamında veya iyileştirme
için yerlerin standart bir ölçü olduğu herhangi bir bağlamda kullanılabilir.
Örneğin, bir şirket, bir ürünün mevcut pazar penetrasyonunu, arzu edilen bir
gelecek penetrasyon seviyesine kıyasla analiz edebilir. Bir okul,
karşılaştırmalı olarak, mevcut operasyonların başarısını, belirli standartlara
ulaşmak için okulun karşılaması gereken ölçütlere karşı analiz edebilir.
Herhangi bir durumda, bir boşluk analizi gerçekleştirmenin
ilk adımı performans ölçüsünü belirlemektir. Bir işletme, karlılık, pazar payı
veya satış seviyeleri gibi ölçülebilir istatistikleri kullanabilir. Okullar,
matematik ve okumada standart test puanları, mezuniyet oranları veya yeterlilik
seviyeleri gibi akademik ölçütleri kullanabilir. Performans ölçüsü mevcut veya
fiili durumları belirlemek için kullanılır.
Bir boşluk analizindeki bir sonraki adım, değişikliğin
ölçüleceği bir zaman aralığı oluşturmaktır. Örneğin, bir şirket performans
ölçüsü olarak brüt kar marjını kullanabilir. Daha sonra, gelecekteki potansiyel
performansın ne kadar sürede yansıtılacağına karar verir. Bu zaman aralığı her
duruma özel olacak. Bir işletme için, bir okulun bir akademik yılını veya bir
yönetim organının belirlediği zaman dilimini kullanması, şirketin envanter
cirosuna bağlı olabilir.
Üçüncüsü, zamanaşımının sonuna kadar ulaşmayı umduğunuz
performans seviyesini belirleyin. Bunu farklı kılan hedefler ve hedefler,
arzulu düşüncenin boşluğu içinde, rekabet olasılığının stratejik bir
analizidir. Boşluk analizi, yalnızca, belirli bir gelecekteki devletin piyasa
koşullarına dayanarak makul bir şekilde elde edilebildiğini ya da belirlenmiş
standartlara dayanarak ulaşılabilir olması gerektiğine karar verirseniz
geçerlidir. Düzeltilmesi gereken operasyonel eksikliklerin ya da henüz
keşfedilmemiş iş fırsatlarının olduğu öncülünden hareket eder.
Son olarak,
boşluğu kapatmak için gereken adımları tanımlayın. Bu adımlar genellikle
stratejik veya taktik kategoriye girer. Örneğin, cepten kredi
kartı başvurusu ürün pazar payındaki bir
boşluğu kapatmak için stratejik bir plan, pazar geliştirme, nüfuz etme ve
çeşitlendirme teorileri üzerinde yoğunlaşacaktır. Taktik bir plan, fiyat
noktasını değiştirmek, promosyon yapmak veya ürünü yeni satış noktalarına
yerleştirmek gibi belirli faaliyetlere odaklanacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder