Boşluk Analizi Nasıl Yapılır?


Bir başarı ölçüsüne dayanarak mevcut durumu belirleyerek, gelecekteki bir başarı seviyesine karar vererek ve oraya ulaşmak için atılacak adımları belirleyerek bir boşluk analizi yapabilirsiniz. Analiz genellikle stratejik planlama sürecinin bir parçası olarak bir iş bağlamında kullanılır. Herhangi bir bağlamda, boşluk analizi sonuçta kredi kartı başvurusu world gerçek performansı potansiyel performansa karşı ölçmenin bir yoludur. Performanstaki boşluk tanımlandığında, fonksiyonel analiz boşluğu kapatmak için çeşitli yaklaşımlara geçer.

Boşluk analizi, bir şirkete belirli bir departman, ürün veya süreç olarak uygulanabilir. Herhangi bir olağan iş bağlamında veya iyileştirme için yerlerin standart bir ölçü olduğu herhangi bir bağlamda kullanılabilir. Örneğin, bir şirket, bir ürünün mevcut pazar penetrasyonunu, arzu edilen bir gelecek penetrasyon seviyesine kıyasla analiz edebilir. Bir okul, karşılaştırmalı olarak, mevcut operasyonların başarısını, belirli standartlara ulaşmak için okulun karşılaması gereken ölçütlere karşı analiz edebilir.

Herhangi bir durumda, bir boşluk analizi gerçekleştirmenin ilk adımı performans ölçüsünü belirlemektir. Bir işletme, karlılık, pazar payı veya satış seviyeleri gibi ölçülebilir istatistikleri kullanabilir. Okullar, matematik ve okumada standart test puanları, mezuniyet oranları veya yeterlilik seviyeleri gibi akademik ölçütleri kullanabilir. Performans ölçüsü mevcut veya fiili durumları belirlemek için kullanılır.

Bir boşluk analizindeki bir sonraki adım, değişikliğin ölçüleceği bir zaman aralığı oluşturmaktır. Örneğin, bir şirket performans ölçüsü olarak brüt kar marjını kullanabilir. Daha sonra, gelecekteki potansiyel performansın ne kadar sürede yansıtılacağına karar verir. Bu zaman aralığı her duruma özel olacak. Bir işletme için, bir okulun bir akademik yılını veya bir yönetim organının belirlediği zaman dilimini kullanması, şirketin envanter cirosuna bağlı olabilir.

Üçüncüsü, zamanaşımının sonuna kadar ulaşmayı umduğunuz performans seviyesini belirleyin. Bunu farklı kılan hedefler ve hedefler, arzulu düşüncenin boşluğu içinde, rekabet olasılığının stratejik bir analizidir. Boşluk analizi, yalnızca, belirli bir gelecekteki devletin piyasa koşullarına dayanarak makul bir şekilde elde edilebildiğini ya da belirlenmiş standartlara dayanarak ulaşılabilir olması gerektiğine karar verirseniz geçerlidir. Düzeltilmesi gereken operasyonel eksikliklerin ya da henüz keşfedilmemiş iş fırsatlarının olduğu öncülünden hareket eder.

Son olarak, boşluğu kapatmak için gereken adımları tanımlayın. Bu adımlar genellikle stratejik veya taktik kategoriye girer. Örneğin, cepten kredi kartı başvurusu ürün pazar payındaki bir boşluğu kapatmak için stratejik bir plan, pazar geliştirme, nüfuz etme ve çeşitlendirme teorileri üzerinde yoğunlaşacaktır. Taktik bir plan, fiyat noktasını değiştirmek, promosyon yapmak veya ürünü yeni satış noktalarına yerleştirmek gibi belirli faaliyetlere odaklanacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Faaliyet Alanı Nedir?

Back Office Ticaret Nedir?

İş Akışı Raporu nedir?